Strategie terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej
Prowadzący:
mgr Barbara Witkowska - neuroterapeuta, pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej I i II stopnia. Ukończyła także uzupełniające studia dla terapeutów SI, wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, terapii zajęciowej, liczne kursy i warsztaty doskonalące. Od 2005 roku pracuje z dziećmi z różnymi trudnościami rozwojowymi oraz prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną. Jest współudziałowcem firmy SensOrt, zajmującej się terapiami neurorozwojowymi dzieci i młodzieży. Praktykę zawodową rozpoczęła w Ośrodku Rehabilitacyjnym, Przedszkolu Specjalnym, Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. W pracy z dzieckiem, a także z rodziną dziecka wykorzystuje różne metody terapeutyczne podążając za potrzebami rozwojowymi i funkcjonalnymi pacjenta. Dzieci obciążone deficytami rozwojowymi - wcześniaki, trauma rozwojowa, zespoły kliniczne, mózgowe porażenie dziecięce są moimi pacjentami. Od 2016 roku jest też wykładowcą akademickim na studiach I i II stopnia oraz podyplomowych z Pedagogiki, Integracji Sensorycznej, Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, Diagnozy, edukacji i terapii osób ze spectrum autyzmu. Współpracuje z takimi uczelniami, jak: Centrum Integracji Sensorycznej przy Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie ,Akademia Kujawsko-Pomorska w Bydgoszczy, Państwową Uczelnią Zawodowa we Włocławku oraz Bydgoska Szkołą Wyższa. Aktualnie wspiera terapeutycznie uczniów i przedszkolaków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zakresu wwrd i pomocy psychologiczno-pedagogicznej (SI, usprawnianie ruchowe, korekcyjno-kompensacyjne, terapia pedagogiczna, rewalidacja).
mgr Aleksandra Michalska- fizjoterapeuta, terapeuta metody Vojty i NDT - Bobath, terapeuta integracji sensorycznej, Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, instruktor masażu Shantala.
Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkich terapeutów integracji sensorycznej, rodziców dzieci z zaburzeniami sensorycznymi.
Odkryj tajniki skutecznej terapii i zdobądź niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności, które pozwolą Ci pełniej i efektywniej wspierać rozwój dzieci z zaburzeniami sensorycznymi.
1️⃣ Przypomnienie klasyfikacji zaburzeń Si wg. J Ayres i L. Miller.
Pogłęb swoją wiedzę o klasyfikacji zaburzeń sensorycznych, aby z pełnym zrozumieniem podchodzić do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
2️⃣ Dziecko nadreaktywne.
Poznaj najczęstsze wyzwania, z jakimi borykają się dzieci nadreaktywne i naucz się wyznaczać celów terapeutycznych, które naprawdę przynoszą rezultaty.
3️⃣ Ćwiczenia praktyczne.
Przeżyj praktyczne sytuacje, które pozwolą Ci wcielić się w rolę terapeuty i rozwijać umiejętności w dynamicznym środowisku.
4️⃣ Dziecko podreaktywne.
Zdobądź wiedzę na temat specyficznych wyzwań dzieci podreaktywnych i naucz się skutecznych strategii terapeutycznych dostosowanych do ich potrzeb.
5️⃣ Ćwiczenia praktyczne.
Poprzez interaktywne ćwiczenia rozwijaj umiejętności, które natychmiast możesz wdrożyć w swojej praktyce terapeutycznej.
6️⃣ Poszukiwacz sensoryczny.
Odkryj tajemnice pracy z dziećmi poszukującymi sensorycznych doświadczeń i naucz się wyznaczać cele terapii dostosowane do ich unikalnych potrzeb.
7️⃣ Ćwiczenia praktyczne.
Przeżyj intensywne scenariusze terapeutyczne, które pomogą Ci doskonalić umiejętności interwencji w praktyce.
8️⃣ Zaburzenia posturalne i dyspraksja.
Pogłęb swoją wiedzę o zaburzeniach posturalnych i dyspraksji, odkryj punkty kontroli posturalnej oraz naucz się właściwego pozycjonowania.
Zapewnij sobie miejsce już teraz!
Termin szkolenia:
TERMIN - 20 STYCZNIA 2024 r. - Warszawa
Czas trwania szkolenia:
sobota: 9:30 – 17:00
Zgłoszenia:
Wyślij zgłoszenie na szkolenie
Koszt uczestnictwa:
699 zł
Opłaty wnosimy :
Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie
Numer Konta : 88 1240 6029 1111 0000 4792 0808
W tytule przelewu prosimy o wpisanie :
"Imię i nazwisko - Szkolenie Strategie Terapeutyczne ".
Opłaty dokonujemy w terminie 7 dni licząc od dnia wysłania zgłoszenia.
Miejsce szkolenia:
Centrum Integracji Sensorycznej
ul. Jagiellońska 92
00-992 Warszawa
Dodatkowe informacje:
Obowiązuje strój sportowy ze względu na zajęcia praktyczne.