Centrum SI

Centrum Integracji Sensorycznej
ul. Jagiellońska 88
00-992 Warszawa

(22) 676-20-33, (22) 676-20-44

Centrum Integracji Sensorycznej to jedyna w Polsce placówka, która skupia krajową i międzynarodową kadrę z zakresu SI. Jej zadaniem jest kształcenie najlepszych specjalistów w dziedzinie Integracji Sensorycznej. Realizujemy autorski -nowoczesny program studiów podyplomowych, którego autorzy posiadają ogromne doświadczenie praktyczne. Sylwetki wykładowców są przedstawione w zakładce "wizytówki" oraz w zakładce "wykładowcy". Prowadzimy kształcenie w ramach studiów podyplomowych SI a także kursów integracji sensorycznej w formie kliniki SI. Absolwencji studiów podyplomowych i kursów integracji sensorycznej mają możliwość podnoszenia  kwalifikacji w specjalistycznych warsztatach i szkoleniach organizowanych przez CIS.

Mowa jest nieodłącznym elementem naszego życia, funkcjonowania w społeczeństwie. Dzięki mowie komunikujemy się ze światem, dzięki niej możemy wyrazić swoje myśli i uczucia. Dlatego tak ważne jest aby była ona płynna, wyraźna i poprawna pod każdym względem. A żeby taka była, potrzebna jest profilaktyka, a niekiedy terapia, już od najwcześniejszych lat życia.

Niestety badania pokazują, iż z roku na rok przybywa dzieci mających zaburzenia mowy. Obecnie problemy logopedyczne stwierdza się średnio u 60% uczniów rozpoczynających naukę w szkole podstawowej. Ich problemy z mową mają niestety bezpośredni wpływ na edukację szkolną: jedna trzecia spośród tych uczniów ma znaczne kłopoty z czytaniem i pisaniem.

Na szczęście wszystkim tym problemom można zapobiec. Trzeba jednak odpowiednio wcześnie rozpocząć działania profilaktyczne i ewentualnie terapeutyczne. Im wcześniej rozpoczęte, tym łatwiej i szybciej osiągnąć sukces, natomiast każdy kolejny rok utrwala nieprawidłowe nawyki.


W jakiej sytuacji należy więc zgłosić się do logopedy?

  • jeśli niemowlak w wieku 6-7 miesięcy nie gaworzy
  • jeśli dziecko w wieku 1 roku nie wykonuje prostych poleceń i nie mówi prostych słów (np. mama, tata, pa-pa)
  • jeśli maluch w wieku 2 lat nie wypowiada pojedynczych słów i nie buduje najprostszych zdań (np. mama daj)
  • jeśli przedszkolak nie mówi lub jego mowa jest niezrozumiała
  • jeśli dziecko wkłada w czasie mówienia język między zęby
  • jeśli wydaje się, że dziecko nie słyszy, gdyż nie reaguje na hałasy czy polecenia
  • jeśli dziecko w czasie mówienia czasami zacina się na jakiejś głosce czy sylabie

Partnerzy