Centrum SI

Centrum Integracji Sensorycznej
ul. Jagiellońska 88
00-992 Warszawa

(22) 676-20-33, (22) 676-20-44

Warsztaty specjalistyczne będą prowadzone w ramach studiów podyplomowych SI oraz na zasadzie outdoorowych zajęć dla kursantów i osób chętnych wziąć udział w danym warsztacie tematycznym.Szczegółowy harmonogram terminowy specjalistycznych warsztatów będzie zaprezentowany po rozpoczęciu jesiennej edycji studiów podyplomowych SI w bieżącym roku akademickim. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc - rekrutacja oraz rezerwacja miejsc na warsztatach będzie prowadzona wg zasady pierwszeństwa zgłoszeń. Serdecznie zapraszamy.

Tematyka wybranych form warsztatowych :

  • Animacja czasu wolnego dziecka
  • Stymulacja polisensoryczna w terapii dziecka niepełnosprawnego
  • Zastosowanie technik terapii zajęciowej w stymulowaniu rozwoju dziecka
  • Wykorzystanie turystyki i rekreacji w stymulowaniu dziecka
  • Wpływ SI na rozwój mowy
  • Techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zmysłów, wzroku, słuchu, smaku i węchu
  • Trudności w uczeniu się a zaburzenia SI
  • Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u małego dziecka
  • Dysfunkcja i choroby współistniejące w diagnozie i terapii dziecka  metodą SI
  • Rozwój sensoryczny niemowląt
  • Komunikacja interpersonalna: terapeuta - pacjent
  • Psychoterapia dziecka-integrowanie różnych metod oddziaływania terapeutycznego
  • Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci
  • Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
  • Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku w warunkach szkoły masowej i integracyjnej
  • Elementy Terapii Ręki w SI
  • Elementy SI w pracy z dzieckiem z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym, Zespołem Downa i innymi zaburzeniami genetycznymi
  • Charakterystyka wybranych zaburzeń i chorób małego dziecka
  • Elementy psychologii rozwojowej
  • Rola przetwarzania słuchowego APD - diagnoza i terapia. Rola terapeuty SI
  • "Unikacz sensoryczny", "Niezważacz sensoryczny", "Poszukiwacz sensoryczny" - typy zaburzeń modulacji sensorycznej
  • Dyspraksja jako zaburzenie motoryczne o podstawie sensorycznej - przyczyny i sposoby terapii
  • Zaburzenia podstawowych funkcji wzrokowych u dzieci z SPD
  • Arteterapia - jako forma terapii dzieci z SPD
  • Funkcjonowanie z szkole i w życiu domowym dziecka z SPD. Rola rodziny w terapii - dieta sensoryczna dla dzieci z zaburzeniami w zakresie SI
  • Diagnoza i terapia dziecka małego (poniżej 3 r.ż.)
  • SI jako terapia wspomagająca (pacjenci ze spectrum autyzmu, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi)
  • Terapia SI w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym  z deficytami rozwojowymi
  • Wykorzystanie terapii Si z dziećmi z trudnościami szkolnymi
  • Jak realizować terapię SI w warunkach gabinetowych ?
  • Stymulacja sensoryczna dzieci w wieku 0 - 4
  • SI a rozwój mowy
  • Wykorzystanie elementów terapii ręki w SI
  • Wykorzystanie elementów Metody W. Sherborne w SI
  • Wykorzystanie elementów terapii pedagogicznej w SI
  • Warsztat dotyczący dyspraksji
  • Szkolenie specjalistyczne: wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce wg programu integracji odruchów Sally Goddard-Blythe INPP-Chester
  • Deficyty obustronnej integracji, sekwencyjności. Badanie lateralizacji. Praca nad "mapą ciała", schematem ciała. Przykładowe ćwiczenia z zakresu bilateralnej integracji i sekwencyjności.
  • Obserwacja kliniczna.
  • Ćwiczenia przedsionkowo-oczne. Prezentacja konkretnych technik i ćwiczeń terapeutycznych.
  • Techniki usprawniające funkcje manualne, poziom graficzny - przygotowanie planu terapii. Prezentacja konkretnych technik i ćwiczeń terapeutycznych.
  • Warsztaty, praca w zespołach - opracowanie programów terapeutycznych i propozycji ćwiczeń, konkretnych technik do poszczególnych dysfunkcji sensomotorycznych.
  • Wywiad z rodzicami
  • Analiza i terapia dziecka zagrożonego
  • Wcześniactwo, skrajne wcześniactwo a problemy z zakresu SI
  • Wieloprofilowe usprawnianie dzieci z zaburzeniami OUN - różne metody w tym SI
  • Gimnastyka korekcyjna z elementami SI
  • Sensozabawy - zabawy rozwijające zmysły. Tworzenie pomocy sensorycznych podczas zajęć z dziećmi. Jedna zabawa kilka zmysłów. Sensoryczne brudasy - tworzymy sensoryczne masy i substancje.
  • Układy sensoryczne
  • Rozpoznanie problemów z SI
  • Strategia radzenia sobie z trudnymi zachowaniami
  • Samoobsługa i pielęgnacja

Partnerzy